Firma DHL Express zaoberajúca sa prepravou a poštovými službami si objednala nový vozový park. 100 automobilov, vrátane vozidiel Ford Pick-Up a dodávky, bude poháňaných alternatívnym palivom plynom propánom.
Nákladné dodávky Ford E- 250 budú vybavené systémom ROUSH CleanTech, ktorý umožní týmto vozidlám spaľovať skvapalnený propán. Všetkých sto vozidiel bude zaradených do premávky na konci augusta 2012 v amerických štátoch California, Florida, Georgia, Misouri a Texas.
Nové vozidlá s alternatívnym pohonom sa pripoja k ostatným plynom poháňaným vozidlám, ktoré už má firma DHL Express v prevádzke v ďalších amerických štátoch- Ohiu, Tennessee a Louisiane. Všetky vozidlá s alternatívnym pohonom budú súčasťou programu “Go Green” spoločnosti Deutsche Post DHL. Cieľom programu je znížiť celosvetovú uhlíkovú stopu tejto spoločnosti o 30% do roku 2020 z počiatočných hodnôt z roku 2007. Použitím skvapalneného plynu propánu na pohon vozidiel sa každoročne ušetrí 10 245 kíl emisií oxidu uhličitého, tvrdí spoločnosť.
Podľa DHL Express propán je nízkouhlíkové palivo, ktoré redukuje skleníkové plyny o 25%, oxid uhoľnatý až o 60%, oxidy dusíka o 20% a prakticky v porovnaní s tradičnými palivami netvorí tuhé častice. Okrem toho, propán je netoxický plyn, ktorý nekontaminuje pôdu a podzemnú vodu.
Spoločnosť DHL plánuje používať existujúcu sieť čerpacích staníc a okrem toho vybuduje vlastné čerpacie kapacity vo svojich servisných centrách. Spoločnosť tvrdí, že používanie skvapalneného propánu je lacnejšie v porovnaní s inými alternatívnymi palivami a navyše po celej krajine je vybudovaná dostatočne veľká infraštruktúra čerpacích staníc s alternatívnymi palivami.
Celosvetový vozový park spoločnosti DHL, vrátane jej podnikových pobočiek pod správou Deutsche Post DHL, je zložený z viac ako 4000 vozidiel s pohonom na alternatívne palivá alebo s pohonom na konvenčné palivá so systémom efektívnejšieho spaľovania paliva. Spoločnosť tiež prevádzkuje 50 hybridných dodávok a 30 elektrických nákladných vozidiel v americkom štáte Manhattan, pomocou ktorých dokázala ušetriť na palivách 30% a zároveň znížiť emisie až o 40%.
DHL Global Forwarding, nákladná divízia spoločnosti v apríli oznámila, že v Nemecku presunie väčšinu prepravovaných kontajnerov na železnicu v snahe znížiť tvorbu emisií. Spoločnosť bude odteraz používať železničnú sieť na prepravu nákladných kontajnerov zo svojho prekladiska v Nemeckom meste Bremen do prístavných terminálov lodných spoločností. Spoločnosť očakáva, že presunom prepravy z ciest na železnicu ušetrí 365 ton emisií ročne.
Zdroj: www.environmentalleader.com