Trojité vlhké lakovanie, ktoré Ford prvý krát použil v montážnom závode v Ohiu, je v štádiu implenentácie v prevádzkach vo Wayne (Michigan), Rumunsku, Mexiku, Indii a Číne. Táto technológia umožňuje Fordu aplikovať tri vrstvy laku – prvú, základnú a emailovú – bezprostredne jednu po druhej bez nutnosti čakania na vytvrdnutie vrstiev. Výsledkom je 20 až 25%-né skrátenie trvania procesu v porovnaní so štandardnými technikami.
Okrem rýchlejšej aplikácie znižuje trojité vlhké lakovanie aj spotrebu energie použitím kompaktného lakovacieho zariadenia na jedinom integrovanom stanovišti. Technológia zároveň zníži emisie CO2 pochádzajúce z lakovania v jednom závode o 6000 až 8000 ton za rok a rovnako emisie škodlivých prchavých organických zúčením (VOC) o 5 %. Táto inovácia nie je pre Ford a celý autopriemysel prvou inováciou lakovania. Pred dvoma rokmi Ford zaviedol vo svojom závode v Ontariu v Kanade systém « výpary na palivo », ktorý transformoval výpary z lakovacieho procesu na 300 kilowattov zelenej energie pre spotrebu v závode.
O niečo skôr v roku 2009, implementovala Mazda nový prvok do vlastného procesu trojitého vlhkého lakovania za účelom zníženia emisií prchavých organických zúčením (VOC) až o 57%.
Zdroj: www.greenbiz.com