Vzorka dopytovaných respondentov zahŕňala približne 9000 ľudí vo veku od 18 do 65 rokov pochádzajúcich z deviatich krajín (Kanady, Francúzska, Nemecka, Talianska, Japonska, Španielska, Veľkej Británie, USA a Číny), ktorí odpovedali prostredníctvom on-line dotazníka a osobných rozhovorov. Otázky skúmali povedomie spotrebiteľov o environmentálnych postojoch, ich nákupné správanie pri ekologických výrobkoch, ochotu zaplatiť viac za tieto produkty vo viac ako 50 kategóriách a ich vnímanie značiek a predajcov ekologických produktov.
Výsledky prieskumu jasne naznačujú, že pokiaľ ide o ekológiu, spotrebitelia očakávajú od výrobcov vysoké štandardy. Sú presvedčení, že firmy môžu byť pri riešení ekologických otázok efektívnejšie než jednotlivci, vrátane zdravotných a bezpečnostných otázok, a to od spoločností aj očakávajú. Spotrebitelia sú si už ale menej istí tým, čo všetko to zahŕňa, preto potrebujú dôveryhodnú radu pri hodnotení vyhlásení o produktoch.
Ďalším výsledkom bolo, že spotrebitelia sú ochotní zaplatiť o niečo viac za niektoré ekologické produkty, dokonca aj v čase recesie a šetrenia. Vo všetkých krajinách, kde sa uskutočnil prieskum s výnimkou Číny, boli spotrebitelia ochotní zaplatiť viac za ekologické produkty, no iba ak tieto produkty ponúkajú viac než bežné výhody – ak sú chutnejšie, zdravšie a bezpečnejšie, alebo ak pomáhajú zákazníkom ušetriť peniaze, napríklad úsporou energie.Tretina opýtaných z krajín okrem Číny by bola ochotná zaplatiť o 5 až 10 percent viac za ekologické produkty, ak by ponúkali niektoré zo spomínaných výhod.
Oveľa väčšou prekážkou než vyššia cena je podľa zákazníkov nedostatok povedomia o ekologických alternatívach a vnímaná nedostatočná ponuka. Pokiaľ ide o vnímanie ekologických problémov, spotrebitelia po celom svete sú znepokojení stavom životného prostredia. Približne dve tretiny účastníkov prieskumu, najmä tých vo Francúzsku a Taliansku, sú presvedčení, že životné prostredie je v zlom stave. Viac než 80 percent japonských respondentov uviedlo, že environmentálne problémy sú hlavnou hrozbou pre spoločnosť, kým britskí a americkí spotrebitelia zaradili túto hrozbu až pod hrozbu prebiehajúcej ekonomickej recesie. V priemere iba 12 percent opýtaných bolo skeptických v súvislosti s hrozbou voči životnému prostrediu.
Pri otázke „Komu by mali byť adresované environmentálne otázky?“ spotrebitelia priznali, že aj oni by mali niesť časť zodpovednosti. Pre väčšinu spotrebiteľov ich ekologické správanie nekončí za pokladňou supermarketu, ale ovplyvňuje všetko, čo robia - aký vplyv to má na množstvo energie, ktorú spotrebujú a množstvo odpadov, ktoré vyprodukujú. Pre väčšinu zákazníkov je ekologické nakupovanie stále dôležitým spôsobom ako prejaviť svoju environmentálnu zodpovednosť. Celý článok