Spoločnosť Daimler Buses dostala od nemeckého spolkového ministerstva pre dopravu, výstavbu a rozvoj miest (BMVBS) podporu na vývoj, odskúšanie a testovaciu prevádzku flotily dieselových hybridných autobusov s možnosťou jazdy aj na čisto elektrický pohon.
Značka Mercedes-Benz tak môže ďalej zdokonaľovať a testovať kĺbový autobus Citaro G BlueTec Hybrid, ktorý je nosným pilierom projektu. Technológia jeho pohonu je v súčasnosti na svete ojedinelá. V nadchádzajúcom roku sa bude ekologický autobus testovať vo zvolených modelových regiónoch, dovedna bude jazdiť tridsať hybridných autobusov v každodennej prevádzke. V dôsledku odlišných topografií a rýchlostných profilov aglomerácií majú hybridné autobusy dokázať, že obstoja v praktickej prevádzke kdekoľvek. Osemnásť metrov dlhý hybridný mestský autobus sa môže pochváliť úplne bezemisnou jazdou, tichým chodom, štyrmi elektrickými motormi integrovanými do nábojov kolies a najväčším lítiovo-iónovým akumulátorom na svete. Konštrukčne jedinečná batéria akumuluje energiu získanú z dieselového generátora a elektrickú energiu získanú počas brzdenia.
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid má v porovnaní s konvenčnými modernými autobusmi o dvadsať až tridsať percent nižšiu spotrebu nafty a produkuje približne o tretinu menej emisií CO2. Vozidlo úspešne absolvovalo viactýždennú zimnú skúšku na polárnom kruhu za najtvrdších podmienok používania, testovali ho aj v horúcej a prašnej Arizonskej púšti. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid, autobus, ktorý získal podporu nemeckého ministerstva, je súčasťou globálnej iniciatívy Shaping Future Transportation, vývoja a výroby bezemisných úžitkových vozidiel zajtrajška. Rovnako ako autobus na palivové články Mercedes-Benz Citaro FuelCELL, ktorý bol predstavený v júni na svetovom kongrese dopravných podnikov (UITP) vo Viedni. V Severnej Amerike má Daimler so svojou autobusovou značkou Orion už asi dvetisíc hybridných autobusov v mestskej doprave a je tak na prvej priečke na svete v hybridnej technike v úžitkových vozidlách.
Zdroj: Hospodárske noviny, 28.9.2009
Zdroj foto: www.daimler.com