Švédska spoločnosť IKEA sa vyjadrila, že po roku 2016 bude vo svojich predajniach ponúkať iba LED lampy a žiarovky. Cieľom je pomôcť spotrebiteľom ušetriť energiu, znížiť účty za energie a zredukovať emisie uhlíka.
IKEA tvrdí, že bude predávať LED svietidlá za najnižšie ceny na trhu. Spoločnosť ale neposkytla žiadne detaily ohľadom cien.
Súčasťou iniciatívy tiež bude výmena viac ako milióna tradičných žiaroviek vo svojich predajniach za LED žiarovky a iné energeticky efektívne svietidlá. IKEA odštartovala túto iniciatívu tým, že darovala každému svojmu zamestnancovi jednu LED žiarovku.
Spoločnosť tiež zverejnila dva prieskumy v súvislosti so svojimi plánmi. Prieskum s názvom „Globálna štúdia IKEA“ zistil, že len 43% Američanov má aspoň jednu LED žiarovku vo svojom dome, v porovnaní s Čínou s 80%, Ruskom so 65% a Švédskom so 61%. Podľa osobitného prieskumu vykonaného spoločnosťou Wakefield Research, iba 27 Američanov vie, že LED žiarovky majú životnosť 20 rokov a tento istý prieskum zistil, že 34% ľudí nevie, že LED žiarovky spotrebúvajú menej elektrickej energie.
Toto oznámenie spoločnosti IKEA nasleduje po predchádzajúcich iniciatívach, ako napríklad zastavenie predaja plastových tašiek od roku 2007 alebo zavedenie programu na inštaláciu solárnych fotovoltických panelov na strechách svojich predajní. IKEA prednedávnom dokončila 40. solárny projekt a odteraz využíva až 51% energie pochádzajúcej z obnoviteľných zdrojov oproti 47% v roku 2010. IKEA sa tiež snaží neustále vytvárať čo najviac udržateľný sortiment výrobkov. Toto úsilie zahrňuje zodpovedné zdroje surovín, chytrý dizajn a lepšie možnosti prepravy. Nedávnym príkladom je výmena tradičných drevených paliet za novonavrhnuté papierové. Spoločnosti sa týmito opatreniami podarilo zlepšiť energetickú efektívnosť o 4% v roku 2011 v porovnaní s rokom 2010 a spoločnosť takto ušetrila €6,5mil.
Zdroj: www.environmentalleader.com