RSS ekologika.sk

Ponúkame Vám možnosť dostávať najnovšie informácie cez RSS kanál.


Vložte Váš e-mail:

Archív (Všetky ročníky)

Virtuálna voda

Virtuálna voda

Viete koľko "virtuálnej vody" spotrebujete počas denného menu?

Vypočítajte si ju!

Ekokancelária

Ekokancelária

Hľadáte tipy na zníženie ekologickej stopy na pracovisku?

Kliknite sem!

Ekogaléria

Ekogaléria

Radi fotíte alebo poznáte zaujímavý príbeh osobnosti, ktorá podniká ekologicky?

Podeľte sa o ne!

Ecodesign Company

Ecodesign Company

Ecodesign Company Partner portálu Ekologika - poskytuje služby v oblasti vývoja a marketingu ekoproduktov

Ecodesign Company
Úvod arrow Ekosprávy arrow Správy arrow Po zavedení zelených iniciatív Marks and Spencer už ušetrila 70 miliónov libier.

Po zavedení zelených iniciatív Marks and Spencer už ušetrila 70 miliónov libier.

Napísal: Helena Proková Mališová | 18.06.2011

Spoločnosť Marks & Spencer zvyšuje svoje zisky, znižuje náklady a stáva sa environmentálnym lídrom medzi svetovými obchodnými reťazcami.

ImageV správe „Ako podnikáme 2010“ Marks & Spencer oznámila, že vďaka plneniu cieľov Plánu A (ekologický a etický program) firma ušetrila v minulom roku 70 miliónov libier, čo je o 50% viac ako v predchádzajúcom roku. Prispelo k tomu okrem iného efektívnejšie využívanie energie v obchodoch a distribučných centrách, čo firme prinieslo zníženie nákladov o 13,5 mil. libier. Zredukovaním používaných obalov dokázala ušetriť ďalších 11 mil. libier a znížením spotreby paliva a recyklovaním či opätovným používaním, napríklad vešiakov, firma usporila ďalších 2,1 mil. libier. Ušetrená suma bola znovu investovaná do spoločnosti, vrátane peňazí z 10-miliónového inovačného fondu, zriadeného na realizáciu Plánu A.

Spoločnosť dnes dosiahla 95 zo svojich 180 záväzkov v oblasti zmeny klímy, odpadov, prírodných zdrojov, etického a pracovného prostredia. Ďalších 77 záväzkov je v súlade s časovým harmonogramom Plánu A. Na druhej strane sedem záväzkov mešká za stanoveným plánom, vrátane snahy o zníženie spotreby vody, ako aj plánu strojnásobiť predaj biopotravín a rozšíriť značku Faire trade aj na oblečenie.

V správe sa ďalej píše, že obnoviteľné zdroje energie z malých vodných elektrární, veterných turbín či kotlov na biomasu sa dnes podieľajú 5% na celkove energetickej spotrebe firmy. Prevádzkový odpad sa podarilo znížiť o tretinu v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma rokmi, zatiaľ čo 94% zostávajúceho odpadu sa zrecyklovalo. Ďalšie pozitívne výsledky firma dosiahla v oblasti dopravy: od zavedenia Plánu A sa zvýšila palivová efektívnosť distribučného parku vozidiel približne o 20%, ako aj využívanie obnoviteľných zdrojov energie. Železničná distribúcia a chladiace systémy šetrné k životnému prostrediu zasa pomohli znížiť emisie oxidu uhličitého o 13%.

Dva milióny zákazníkov sa firme podarilo priamo zapojiť do rozličných charitatívnych aktivít navrhnutých v Pláne A.

Vďaka doterajším úspechom sa firma rozhodla prijať ďalších deväť nových lídrov na pokračovanie projektov v oblasti udržateľného rozvoja. Spoločnosť si totiž dala za cieľ, že do roku 2014 sa stane "najenvironmentálnejšou obchodnou sieťou na svete".

Plán A dnes tvorí neoddeliteľnú súčasť ducha a poslania firmy, tvrdí šéf Marc Bolland v správe. "Štyri roky od jeho zavedenia, Plán A prináša skutočné výhody pre našich zákazníkov, zamestnancov, akcionárov a dodávateľov, rovnako ako miestne komunity a životné prostredie."

Zdroj: Marks and Spencer, How We Do Business 2010.

 
Podniky

Hľadáte firmy s certifikátom ISO 14001?
Kliknite sem!

Produkty

Hľadáte certifikované ekoprodukty?
Kliknite sem!

Odkazy Etarget

Ekologika.sk hlavný partner:
Ekofond.sk
Komunikační partneri:

IBM.sk

Guliwer web design studio
biologika