Prieskum spoločnosti GfK hovorí, že spotrebitelia v rozvojových ekonomikách v Číne a Brazílii, kupujú viac „zelených“ produktov aj napriek rozsiahlemu a stále rastúcemu povedomiu o tom, že environmentálne priateľské alternatívy sú príliš drahé.
Prieskum spoločnosti GfK s názvom „Globálne zelené ukazovatele“ zistil, že podiel spotrebiteľov, ktorí zvažujú faktor ochrany životného prostredia pri svojich nákupoch vzrástol o 6 percentuálnych bodov v Číne a o 5 v Brazílii v porovnaní s minulým rokom. Mexiko a Južná Afrika tiež zaznamenali významný nárast oproti minulému roku.
Globálne, 6 z 10 opýtaných spotrebiteľov cíti, že environmentálne priateľské alternatívy produktov sú príliš drahé. Podobné výsledky boli zistené aj v roku 2011. Tento postoj je na vzostupe v tých istých krajinách, kde sa zvýšili „zelené“ nákupy ako napríklad v Číne alebo Južnej Afrike.
Pri tomto poznatku výrobcovia „zelených“ produktov určených pre nové trhy by mali byť od začiatku zosúladení s cenami svojich výrobkov a musia nastaviť konkurencieschopné ceny, aby si získali lojálnych zákazníkov, vysvetlil Timothy Kenyon, riaditeľ spoločnosti GfK pre štúdiu „Globálne zelené ukazovatele“.
Prieskum v USA zistil, že Američania sa pri nákupoch sústreďujú viac na úspory ako na udržateľnosť. 41% respondentov totiž v prieskume súhlasilo s vyhlásením: „Najprv sa sústreďme na ekonomiku a až potom na životné prostredie.“ Štúdia „Globálne zelené ukazovatele“ bola vyhodnotená už po tretí rok a zahrňuje interview s viac ako 35 000 respondentmi o ich environmentálnych postojoch a správaní na 25 kľúčových trhoch.
Štúdia tiež sleduje spotrebiteľské segmenty, ktorých cieľom bolo zistiť environmentálne presvedčenia ľudí a ich správanie sa k životnému prostrediu.