Výskumníci na Texaskej univerzite v Dallase oznámili, že pracujú na novom type uhlíkovej nanotrubice zloženej z thermobuniek, ktorá je schopná zachytávať prebytočnú energiu z výfukového systému vozidla a to všetko za nižšiu cenu ako kedykoľvek predtým.
Výskumníci na Texaskej univerzite v Dallase oznámili, že pracujú na novom type uhlíkovej nanotrubice zloženej z thermobuniek, ktorá je schopná zachytávať prebytočnú energiu z výfukového systému vozidla a to všetko za nižšiu cenu ako kedykoľvek predtým.
Podobne ako rekuperačný brzdný systém v elektromobiloch, zabudovanie nanotrubice do výfukového systému vozidla sa zdá byť jednoduchý spôsob, ako zachytiť teplo, ktoré by inak bolo rozplynuté do prostredia. Zatiaľ čo najnovšie a najúčinnejšie thermobunky sú vyrobené z drahých platinových elektród, výskumníci z Texaskej univerzity v Dallase zistili, že uhlíkové nanotrubice môžu byť vyrobené lacnejšie a zároveň sú trikrát efektívnejšie. Technológia pracuje na základe použitia dvoch elektród umiestnených na dvoch miestach s rozličnou teplotou. Ak sa jedna elektróda zohreje, vypustí elektróny cez vonkajší okruh obsahujúci zmes chemikálií na vygenerovanie elektrického prúdu.
Výskumníci už vyvinuli prototyp, ktorý je navrhnutý tak, aby mohol byť ovinutý okolo horúceho výfuku a mohol produkovať elektrickú energiu za podobné ceny za watt ako komerčné solárne články. Zariadenie bolo sfunkčnené na 90 dní a vyrábalo energiu za $5,14 za 1 watt, čo je podobná cena v porovnaní s produkčnou kapacitou kremíkových solárnych článkov.
Aj keď táto technológia nie je „zelená“ sama o sebe - je závislá na zbytkovom teple zo spaľovacích motorov na výrobu elektrickej energie. Prečo aspoň nevyužiť všetku prebytočnú energiu a prispieť tak ďalším krokom k zefektívneniu vozidiel?
Zdroj: www.inhabitat.com