RSS ekologika.sk

Ponúkame Vám možnosť dostávať najnovšie informácie cez RSS kanál.


Vložte Váš e-mail:

Archív (Všetky ročníky)

Virtuálna voda

Virtuálna voda

Viete koľko "virtuálnej vody" spotrebujete počas denného menu?

Vypočítajte si ju!

Ekokancelária

Ekokancelária

Hľadáte tipy na zníženie ekologickej stopy na pracovisku?

Kliknite sem!

Ekogaléria

Ekogaléria

Radi fotíte alebo poznáte zaujímavý príbeh osobnosti, ktorá podniká ekologicky?

Podeľte sa o ne!

Ecodesign Company

Ecodesign Company

Ecodesign Company Partner portálu Ekologika - poskytuje služby v oblasti vývoja a marketingu ekoproduktov

Ecodesign Company
Úvod arrow Ekosprávy arrow Správy arrow Vznik Koalície výrobcov udržateľných odevov v USA

Vznik Koalície výrobcov udržateľných odevov v USA

Adidas, Gap, Walmart, Timberland, Patagonia, Levi Strauss ... Tridsať amerických značiek odevov a obuvi sa zjednotilo pod hlavičkou "Koalície udržateľných odevov".

Jej hlavný cieľ - vytvoriť databázu, ktorá by bola schopná zhodnotiť ekologické dopady celého procesu výroby a distribúcie oblečenia a ktorá by týmto spôsobom pomohla jednotlivým členom koalície znížiť ich uhlíkovú stopu.

Medzi 33 členmi z tohto "spoločenstva" sa zaradil napríklad Nike, najväčší predajca športovej obuvi na svete, Hanes, popredný výrobca spodného prádla, alebo VF Corp, materská spoločnosť North Face, Wrangler, Lee, Eastpack a Vans. Obchodné reťazce nasledovali toto hnutie : Walmart, JC Penney, Gap, H&M sú tiež jeho súčasťou. Popredný dodávateľ v Ázii, Li a Fung, takisto. A navyše aj niektoré organizácie - Duke University, Verite – špecialista na pracovné podmienky, vládna agentúra EPA (Environmental Protection Agency) ... Pre Ricka Ridgewaya, manažéra environmentálnych programov pre značku Patagonia a predsedu tejto novej koalície, existuje "rastúca potreba merať a riadiť environmentálne a sociálne dopady výroby."  Jednotlivé vlády napríklad zaviedli celý rad noriem pre automobilové emisie, ale nič takéto zatiaľ nebolo nastavené pre odevný a obuvnícky priemysel.

"Skupina 33", ktorá očakáva jej rozšírenie na 40 členov do konca júna, sa bude opierať o ekologický nástroj pôvodne vyvinutý spoločnosťou Nike a o index Asociácie Outdoorového priemyslu, aby vytvorila nástroj na meranie emisií C02. "Nemôžeme vyriešiť všetko sami, musíme spolupracovať s ostatnými, " hovorí Tim Southam, hovorca Mountain Equipment Coop, spoločenstva 14 outdoorových obchodov v Kanade, člen Asociácie Outdoorového priemyslu a zároveň novovzniknutej koalície.

Cieľ - Zníženie uhlíkovej stopy 
Databáza bude k dispozícii pre dizajnérov, vývojové tímy, dodávateľov surovín a materiálov, výrobcov, veľkoobchodníkov. A jej ciele sú ambiciózne. Tento nástroj, na ktorom budú pracovať členovia koalície, by mal byť schopný posúdiť a ohodnotiť vplyv použitej energie, množstvo spotrebovanej vody, použitie tejto vody, toxické látky, ktoré sú súčasťou výrobného procesu, vzniknutý odpad, využitie pôdy, emisie do ovzdušia. Koalícia chce mať k dispozícii konkrétne čísla o spotrebovanej energii, o emisiách CO2, o množstve použitej vody a odpadoch. Neskôr, sa k nim pridajú údaje o toxicite a o uhlíkovej stope výroby, aby bolo možné porovnať výkonnosť jednotlivých výrobcov a produktov.

Všetky strany v tomto sektore sú zainteresované: poľnohospodári, výrobcovia syntetických tkanín, špecialisti obalov, dopravcovia, ... celý reťazec výroby bude vyhodnotený.   "Chceme znížiť náš vplyv na životné prostredie tým, že zlepšíme náš dizajn, výrobu a spôsob predaja," hovorí Webster Leticia, riaditeľ udržateľného rozvoja v spoločnosti VF Corp. A pokračuje: "V krátkodobom horizonte bude táto databáza v prospech celého odvetvia, z dlhodobého hľadiska sa stane pre nás účinným nástrojom pre zlepšenie produkcie. " Riaditeľ VF Corp odôvodňuje ekologické záväzky aj z ekonomického hľadiska. "Sme presvedčení, že odpady sa rátajú ako finančné straty. Táto nová databáza nám prináša aj novú víziu manažmentu, ktorá nám pomôže optimalizovať zdroje, eliminovať mrhanie a zlepšiť dizajn." 

PRÍKLAD Levi Strauss
Levi Strauss prináša Koalícii nové metódy prania spotrebujúce menej vody. Odborníci tejto značky si všimli, že dokončenie výroby ich značky džínsov sa vykonáva 3 až 10 praniami v práčke, pri ktorých sa spotrebuje v priemere 42 litrov vody. Rozhodli sa preto znížiť spotrebu vody začlenením opracovaniu ozónom do výrobného cyklu a zastavením používania vodných kameňov. Výsledok: zníženie priemernej spotreby vody o 28%. Táto nová pracovná metóda bola použitá pre kolekciu džínsov "waterless" 501, 511 a 514, ktoré sú ponúkané na trhu od začiatku roka. Počiatočným cieľom je vyrobiť týmto spôsobom 1,5 milióna džínsov, čím sa ušetrí 16 miliónov litrov vody v tomto roku. Medziiným, 45% spotrebovanej vody počas života modelu džínsov je v dôsledku opakovaného prania zákazníkmi. Z tohto dôvodu Levi Strauss pridal etiketu "starostlivosť o našu planétu", ktorá má podporiť, aby zákazníci prali ich džínsy menej často a v studenej vode. Po doslúžení džínsov, Levi strauss ponúka ich recykláciu – 200 000 džínsov takto slúžilo na izolovanie budovy Californskej Akadémie Vied v San Franciscu, neďaleko sídla spoločnosti Levi Strauss.

Environmentálne ciele Koalície udržateľných odevov sú početné. Jej členovia chcú používať menej vody, menej energie, znížiť odpady. Dávajú do pozornosti tradičné techniky farbenia tkanív, a obhajujú recykláciu vody v rôznych kultúrach. Vykurovanie a chladenie sú v centre pozornosti, rovnako ako spotreba vysokých dávok chemických látok.  Koalícia takisto presadzuje spravodlivé pracovné podmienky, bezpečnosť pri práci a žiadny kontakt s nebezpečnými chemickými látkami. 

"Pre zhrnutie," hovorí Letitia Webster, chceme ponúknuť našim zákazníkom kvalitnejší produkt s nižšou uhlíkovou stopou." Naši spotrebitelia budú môcť časom sami overiť kvalitu zakúpeného výrobku konzultáciou environmentálneho štítku, nášivky v obchode. Ale výroba takéhoto označenia ešte nie je pre zajtrajšok. Jedná sa o vzdialenejšie ciele. 

Zdroj- www.novethic.fr

 
Podniky

Hľadáte firmy s certifikátom ISO 14001?
Kliknite sem!

Produkty

Hľadáte certifikované ekoprodukty?
Kliknite sem!

Odkazy Etarget

Ekologika.sk hlavný partner:
Ekofond.sk
Komunikační partneri:

IBM.sk

Guliwer web design studio
biologika