Vývojársky tím, pod vedením profesora Lei Zuom a absolventov Teng Linom a Johnom Wangom z Inštitútu strojného inžinierstva a Technologického centra pre pokročilý energetický výskum vyvinuli systém, ktorý dokáže zachytiť nepravidelné vibrácie koľajníc pri prechode vlakmi a premeniť ich na pravidelný, jednosmerný pohyb podobným spôsobom, ako premieňa elektrický usmerňovač striedavý elektrický prúd na jednosmerný.
Profesor Zuo odhaduje, že vynález, Usmerňovač mechanického pohybu (MMR), by mohol len v samotnom New Yorku ušetriť 10 miliónov dolárov na dodávkach elektrickej energie do železničnej napájacej sústavy, ďalšieho pol milióna na úsporách elektrickej energie a v prepočte 3000 ton emisií CO2.
USA má najdlhšiu železničnú sústavu na svete s viac ako 226 tis/km, často v odľahlých oblastiach. Je preto veľmi nákladné napájať traťovú elektrickú sústavu, ako napríklad signálne svetlá, železničné priecestia, koľajové spínače a monitorovacie senzory. MMR dokáže získať z prechodu jedného vlaku 200 wattov elektrickej energie, ktorá môže byť potom použitá na napájanie traťových zariadení.
Vývojári z univerzity Stony Brook získali ocenenie „Best Application of Energy Harvesting“ na konferencii „Získavanie a uchovávanie energie“ vo Washingtone 7.-8. Novembra 2012.
Zdroj: www.energymanagertoday.com