Environmnetálny marketing zahŕňa omnoho viac ako len budovanie dobrého podnikateľského imidžu. V prvom rade ide o záväzok vedenia firmy podnikať spôsobom, ktorý jej zabezpečuje ekonomický rozvoj pri súčasnom uvedomovaní si zodpovednosti za neustále zlepšovanie environmentálneho správania. To si vyžaduje jasné vytýčenie oblastí environmentálnych : priorít, politiky, cieľov a všetkých procesov s prísľubom integrovať environmentálne aspekty a vplyvy do riadenia strategických jako i každodenních aktivít podniku či organizácie.
"Predtým bývala starostlivosť o životné prostredie považovaná za zbytočnosť, ktorá navyše môže zmeniť konkurencieschopnosť danej firmy. Dnes sa na ochranu životného prostredia pozerá ako na investíciu do budúcnosti a významnú konkurenčnú výhodu. V roku 1990 nebolo vidieť environmentálne správy na celom svete viac ako dvanástimi podnikmi pôsobiacimi prevažne v odvetviach značne znečisťujúcich životné prostredie. Dnes by sa počet podnikových správ venovaných životnému prostrediu dal iba odhadovať a zaokrúhľoval by sa asi na tisíce. Obranný a reaktívny prístup firiem sa nezadržateľne mení na proaktívny a tvorivý." (Ekomanagement a Ekomarketing – nové javy v stratégii firmy. Robert Chlebik. 2002)
V tejto sekcii vám prinášame názory a diskusie zamerané na problematiku environmnetálneh marketingu ako relatívne novej vyvíjajúcej sa oblasti marketingu.